Tidrapport

Både för dig och dina medarbetare är det enkelt att använda vårt tidrapporteringssystem direkt i mobilen. Appen stödjer de funktioner som efterfrågas gällande tidrapportering för hantverkare inom el, bygg, måleri och vvs. Allt som registreras blir direkt underlag för både löner och fakturor.

Registrering av arbetstid

I tidrapport appen kan ni lägga in arbetstid under två olika kategorier; Intern och arbetsorder. Arbetsorder är kopplat till kund där information som datum, timpris och antal timmar kan läggas in och redigeras. Under intern tid rapporteras all typ av närvaro, som inte är kopplat till en specifik arbetsorder. Även semester, vab, sjukdom, eller annan anledning till frånvaro registreras under kategori intern.

Mall för tidrapport i Hantverksappens tidrapport app

Underlag för löner

Tack vare två kategorier vid rapportering av tid, blir den administrativa processen kortare. All tidrapportering som hantverkaren gör i appen, både på arbetsorder och intern, ligger till grund för löneutbetalning. Då samtliga medarbetare får eget login, får ni alltså kompletta löneunderlag med attestflöde per anställd.

Underlag för faktura

När tidrapporteringssystemet sammanställer all utförd arbetstid skapas också underlag för faktura. Direkt i appen visas totalen på vad som är debiterbart till kund. Allt detta möjliggör för snabbare fakturering, vilket har positiva effekter på er lönsamhet. För många kunder är det dessutom tryggt att få fakturan direkt efter utfört jobb.

Lättare kommunikation

I samband med rapportering av arbetstid efterfrågas en beskrivning i form av en dagboksanteckning. Dessa är viktiga för att förtydliga och specificera arbetet i tidrapporten, och underlättar för den som attesterar. Dessutom finns valmöjlighet att visa detta på fakturan, vilket uppskattas av kunden. Önskar ni skriva ut dessa i separata specifikationer är det också möjligt.

Effektivare administration ger ökad lönsamhet

Ett tidrapporteringssystem direkt i mobilen förkortar ert administrativa arbete och ökar er lönsamhet. Delaktigheten ökar bland medarbetarna med det ansvar som ges över rapportering. Och, insikt och förståelse för vad de kan bidra med till effektivisering av bolaget.Tidredovisnings appen visar tydligt hur er arbetstid fördelas. Ni ser vad som ska faktureras dag för dag och vecka, vilket gör att dina kvällar och helger kan fyllas med annat roligt än jobb.

SOLUTE TECHNOLOGIES AB

Box 26249, 100 40 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 9, Plan 16

08-612 92 60

Om Solute

Solute har sedan starten 1997 utvecklat applikationer till företag. 

Sedan 2013 utvecklar och säljer vi standardsystem som kompletta tjänster.

Solute Technologies AB © 2020. All rights reserved